sketching.


Äntligen är min ritlust tillbaka! Har inte velat rita på två veckor nu.. Känns som en evighet. Äntligen kan jag lyssna på musik och bara slappna av. Har varit mycket med skolan och gymnasium och liknande.
Jag har tänkt lite på sistonde och verkligen kommit fram till att jag använder mitt tecknande som en sorts terapi eller vad man nu kan kalla det. Liksom, när jag ritar kan jag antingen tänka jättemycket vilket är skönt eftersom man får en lugn stund för sig själv att sätta ihop saker och ting.. Eller så kan jag inte tänka alls. Jag bara ritar helt enkelt och det kan också vara underbart.
Men liksom, vad skulle jag gjort med mitt liv om jag inte kunde rita? Jag hatar sport och såna aktiviteter så jag är glad att jag faktiskt kan rita helt okej. Man behöver inte ens kunna rita på riktigt för att använda teckning som en slags "terapi". Om du har mycket att tänka på och bara vill koppla av, sätt dig med ett block och bara kluddra. Liksom, du övar dina färdigheter samtidigt som du får ner allting som är så suddigt och förvirrande i ditt huvud på papper. Det kan faktiskt vara skönt att unna sig själv lite tid med det man tycker om mest. I mitt fall är det självklart att rita och jag är så glad att jag fått den möjligheten. Man måste vara positiv i denna knasiga värld.

Kommentarer
Postat av: Anna

Vacker bild! :)



Rita för dig, är som skriva för mig då... ^^

2012-04-26 @ 11:55:45
URL: http://www.leduwa.blogspot.com
Postat av: Anonym

Åh, snälla visa när de är klar, den är så fin :o

2012-04-28 @ 16:15:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0