How I did;

Några har frågat om jag har gjort rymdbakgrunden själv och så, så jag tänkte beskriva lite kort hur jag gjorde denna!

Först skrev jag ut en bild på en rymd (såklart, haha) och på ett svart kors. Sen ritade jag en vanlig tjej som jag alltid brukar på ett akvarellpapper.

Färglade tjejen och limmade på korset på hennes tröja. Sen skannade jag in den.

Klippte ut tjejen och klistrade fast henne på bilden på rymden som jag skrivit ut och skannade in.
Klar! Det blev extra fint tycker jag, och det var inte direkt svårt.

Kommentarer
Postat av: alexandra

oj, vad old school du är! kul! själv hade jag bara använt photoshop för att göra det.

2012-04-29 @ 11:15:50
URL: http://lillesnigel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0